מערכת החינוך הממשלתית
23 תרשימים
-
אוכלוסיית הדוח מונה ארבע מערכות: משרדי הממשלה, מערכת החינוך הממשלתית, מערכת הבריאות הממשלתית ומערכת הביטחון.
נתוני 2017
-
-
השכר הממוצע בכל מערכות שירות המדינה גבוה מהשכר הממוצע במשק.
שכר ממוצע, שירות המדינה, 2017
-
השכר הממוצע במערכת הבריאות גבוה מיתר המערכות, ועולה בקצב הגבוה ביותר.
שכר ממוצע, שירות המדינה, 2008-2017
-
במערכת הביטחון ובמשרדי הממשלה, רוב מוחלט של העובדים מועסקים במשרה מלאה. במערכות החינוך והבריאות הממשלתיות ישנם עובדים רבים שמועסקים במשרה חלקית.
שירות המדינה, 2017
-
בשנת 2017, פערי השכר בין גברים לנשים במערכות שירות המדינה נעו בין 9% ל-28%, ואילו בכלל המשק הפער היה 31%.
שכר ממוצע לעובד, שירות המדינה, 2017
-
מספר המשרות במערכת החינוך הממשלתית גדל במצטבר ב- 13% בחמשת השנים האחרונות, קרי גידול של 4% בממוצע לשנה.
מערכת החינוך הממשלתית, 2010-2017
-
בשנת הלימודים 2016-2017 השכר הממוצע למשרה מלאה של כלל עובדי ההוראה במערכת החינוך הממשלתית עמד על 13,223 ש"ח. שכרם של המנהלים הגיע לכ-23,000 ש"ח בממוצע.
שכר ממוצע לעובד ושכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת החינוך הממשלתית, 2017
-
הפער בין השכר הממוצע לשכר החציוני בכל הדירוגים קטן. הוותק וההשכלה הם הגורמים המשפיעים ביותר על שכרם של המורים בישראל.
מערכת החינוך הממשלתית, שכר למשרה מלאה, 2017
-
הפער בין השכר הממוצע לשכר החציוני בכל הדירוגים קטן. הוותק וההשכלה הם הגורמים המשפיעים ביותר על שכרם של המורים בישראל.
היחס בין שכר העשירון העליון לשכר העשירון התחתון, מערכת החינוך הממשלתית, 2017
-
ישראל מובילה בפערי שכר בין מורים ותיקים לצעירים.
השוואה בינלאומית, 2017
-
שכר השכירים המבוגרים בענף החינוך גבוה מהשכר החציוני לשכירים בכלל המשק שבאותו הגיל.
השוואה בינלאומית, ישראל ומדינות אירפאיות
-
מרכיב הוותק הינו הדומיננטי ביותר בקביעת שכרם של מורים בישראל. פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים משקפים את העובדה ששכר המורים בישראל מושפע באופן קיצוני ממרכיב הוותק. השפעת הוותק כפולה. גם היקף המשרה וגם גובה השכר למשרה מלאה גבוהים משמעותית אצל המורים הוותיקים.
מערכת החינוך הממשלתית, דצמבר 2016
-
מרכיב הוותק הינו הדומיננטי ביותר בקביעת שכרם של מורים בישראל. פערי השכר בין מורים מתחילים למורים ותיקים משקפים את העובדה ששכר המורים בישראל מושפע באופן קיצוני ממרכיב הוותק. השפעת הוותק כפולה. גם היקף המשרה וגם גובה השכר למשרה מלאה גבוהים משמעותית אצל המורים הוותיקים.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת החינוך הממשלתית, נתוני שנה"ל 2016-2017
-
שכר המורים בישראל איננו נמוך בהשוואה בינלאומית. שכר המורים, ביחס לשכר עובדים בעלי השכלה על תיכונית במשרה מלאה, גבוה מממוצע מדינות ה-OECD.
השוואה בינלאומית, נתוני 2016
-
ישראל מדורגת גבוה בשכר מנהלי בתי ספר ביחס לשכר העובדים המשכילים, בפער גדול מממוצע מדינות ה-OECD.
השוואה בינלאומית, נתוני 2016
-
סגנים ומנהלים עובדים במשרה מלאה, כ-25% מהמורים עובדים פחות מ-0.75 משרה.
מערכת החינוך הממשלתית, דצמבר 2016
-
שעות העבודה של מורים בישראל דומות לשעות העבודה בממוצע ה-OECD בכל שלבי החינוך.
השוואה בינלאומית, נתוני 2017
-
פערי השכר המגדריים במערכת החינוך הממשלתית הינם כ-9%. פער זה נובע בעיקרו מאחוז גבוה של גברים לעומת נשים בתפקדי ניהול בעלי שכר גבוה. בשנים האחרונות הנשים מהוות כ-87% אחוזים מעובדי ההוראה במערכת החינוך הממשלתית.
מערכת החינוך הממשלתית, 2011-2017
-
שכר היסוד מהווה 79% מהשכר של עובדי ההוראה לעומת 46% במשרדי הממשלה.
שכר ממוצע למשרה מלאה, מערכת החינוך הממשלתית, שנה"ל 2016-2017
-
דירוגים בעלי שכר גבוה הדורשים כישורי ניהול, נוטים להיות מאוישים על ידי אחוז גבוה יותר של גברים לעומת נשים. 7% מעובדי ההוראה הגברים מאיישים משרות של סגנים ומנהלים לעומת 2.6% מעובדות ההוראה הנשים.
מערכת החינוך הממשלתית, שנה"ל 2016-2017
-
חלק ניכר מהמשרתים במערכת הביטחון מקבלים הטבה נוספת שהינה חריגה ביחס ליתר המערכות בשירות המדינה – האפשרות לפרישה מוקדמת בגיל צעיר יחסית.
עובדים שפרשו במהלך שנת 2017